Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.
Eşti simpatic ?
Vrei să pari (şi mai) simpatic(ă) ?
În persuasiune există 8 factori care declanşează simpatia şi pe care dacă îi poţi controla (fie şi parţial).
Îţi pot mări rata de succes în vînzări, în negocieri, în relaţiile cu prietenii şi de fapt, în orice tip de interacţiune directă.
Înainte de a enumera cei 8 factori îţi propun un mic exerciţiu:
..............................................................................................
................................................................................................
.................................................................................................
..................................................................................................
Acum iată factorii:
1. Înfăţişarea (aspectul fizic plăcut atrage simpatia celorlalţi).
2. Similitudinea (elementele comune de genul valorilor comune sau al preocupărior comune).
3. Empatia (capacitatea de a percepe realitatea interlocutorului “ca şi cînd” ai fi în pielea lui).
4. Interesul (capacitatea de a servi sau a sugera că vrei să serveşti interesele celuilalt).
5. Complimentele (capacitatea de a valoriza sincer la celălalt calităţi şi puncte tari).
6. Asocierea (abilitatea de a te asocia cu idei, locuri sau emoţii pozitive – interlocutorul creează o legătură mentală între tine şi elementul cu care te asociezi).
7. Simţul umorului.
8. Zîmbetul.
Iată şi cîteva întrebări pentru tine:
Îmi imaginez că simpatia pe care o poţi trezi în ochii celorlalţi îţi va aduce rezultate şi în viaţa personală şi în business.
Este suficient să te uiţi pe stradă şi să faci o statistică personală: Din 10 trecători cîţi sunt relaxaţi şi zîmbitori şi cîţi sunt încrîncenaţi şi distanţi ?
Astfel îţi vei da singur răspuns la o întrebare fundamentală:
Este simpatia cu adevărat importantă în comunicare ?