Urmăreşte-ne pe:

Vrei ca brandul tău să fie puternic? Promovează-l corect!

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Oare de puţine ori aţi auzit în Republica Moldova pronunţîndu-se "kepciut" în loc de "ketchup" > [ kɛʌp ]?

Oare a mai sesizat cineva că Inna, o interpretă din România, acum cîţiva ani cînd Moldcell a făcut un rebranding şi a invitat-o să le "reprezinte interesele" într-un concert grandios, aceasta a pronunţaţ "La mulţi ani MOLDOCELL"?

Oare puţini sunt cei care au auzit pronunţîndu-se "Ion Fenosa" în loc de "Union Fenosa"?.....e şi de rîs şi de plîns..... pentru că ne schimonosim singuri numele brandului nostru.

 

Şi culmea, tot pe greşeala noastră, pentru că nu acordăm suficientă importanţă acestui aspect, care ne coboară de pe scara succcesului cu "permisiunea noastră", a deţinătorilor de branduri!

Cu încrederea că vom reuşi să îmbunătăţim lucrurile, echipa spresucces.md vă oferă un articol scris de Mihaela Pascu, un autor din România, care spune că s-a confruntat la un moment dat cu acelaşi tip de probleme şi care ne sugerează şi cîteva sfaturi, cu ajutorul cărora putem să mergem cu succes spre o lansare de brand continuă şi care să se bucure doar de reuşite.

 

Iată ce ne spune la acest capitol Mihaela Pascu.

 

Nu schimonosiţi numele brandului!

Primăvara trecută am zburat la Paris cu o companie pe care o alesesem atunci pentru prima oară.
Ultima experienţă de zbor fusese destul de neplăcuta, chiar şi pe cer senin, aşa că mă reorientasem către o companie dintr-o ţară vecină .
Numele companiei era însă pe jumătate în limba engleză.

În aeroport, cînd mă aflam încă în Romania, nu mică mi-a fost supriza să îl aud pe cel care verifica biletele cum pronunţa numele companiei exact aşa cum se scrie.

Dacă prima parte a numelui nu a fost atît de stîlcită, cuvîntul englezesc a fost măcelarit de-a dreptul şi mai că mi s-a făcut milă de renumele companiei.
M-am întrebat dacă persoana în cauză lucra acolo de prea puţin timp sau dacă prefera să pocească într-atît numele companiei.

Un lucru a fost însă cert: la auzul numelui pronunţat astfel, conducerea ar fi sărit pînă la cer (şi nu de bucurie)......

 

 

Angajaţii şi brandul pentru care muncesc!

Incidentul a fost mic, dar imaginaţi-vă o astfel de situaţie răspîndită la nivelul tuturor angajaţilor.

Sunt nenumărate situaţii în care salariaţii nu ştiu cu ce se ocupă de fapt firma în care lucrează. Ajung să nu poată defini în doar cîteva cuvinte activitatea acesteia.

De cele mai multe ori angajaţii nu îi cunosc istoricul, nu ştiu care sunt valorile companiei în care lucrează şi tot aşa.

Dincolo de a-i face pe angajaţi să fie fideli brandului (deşi aceasta este o altă poveste care se soluţionează prin alte căi), compania trebuie să aibă măcar grijă că impresia pe care o lasă cei care intră în contact cu clienţii să fie una pozitivă.

 

 

 

Numele brandului trebuie scris cu atenţie!

Un document de prezentare a firmei ar trebui să fie accesibil uşor tuturor angajaţilor.

Numele companiei va trebui scris întotdeauna cu atenţie, pentru a nu se produce erori, iar în cazurile în care brandul apare pe un afiş, se va folosi fontul specific, fără a fi alterat în vre-un fel din punct de vedere al design-ului.


Astfel de lucruri ar trebui verificate în permanenţă deoarece expansiunea brandului este influenţată la fiecare nivel al companiei.

Dacă vrem să măsurăm rezultatele în ceea ce priveşte creşterea fidelităţii faţă de brand, va trebui să ţinem cont şi să gestionăm şi astfel de situaţii mai puţin constructive.

 

Autor: 
Mihaela Pascu