Angajatorii se ghidează de multe ori după criterii mai puţin evidente de apreciere a salariaţilor, potrivit LinkedIn.
Dacă vrei să îţi creezi imaginea unui angajat indispensabil, trebuie să ţii cont de aceste criterii.
Potrivit LinkedIn, cele 8 calităţi care îi caracterizează pe angajaţii remarcabili sunt următoarele:
1. Nu ţin cont de job description
Angajaţii remarcabili au iniţiativă, gîndesc cu capul lor şi nu aşteaptă să li se spună mereu ce e de făcut. Rezolvă situaţii diverse care nu fac parte neapărat din fişa postului.
2. Sunt excentrici
Cei mai buni angajaţi nu se tem să î şi exprime liber personalitatea, fac multe lucruri într-un spirit de distracţie, au ciudăţeniile lor, sunt direcţi şi pragmatici în discuţiile cu şefii.
3. Sunt serioşi
O personalitate prea excentrică are zilele numărate în orice companie dacă nu compensează prin seriozitate, responsabilitate şi spirit de echipă.
4. Îi laudă în public pe colegi cînd fac lucruri bune
Aprecierea din partea şefilor este binevenită, dar este cu atît mai plăcut să fii apreciat de un coleg care nu are niciun motiv să te laude. Dacă îţi lauzi colegii atunci cînd aceştia fac lucruri deosebite, vei fi foarte bine văzut de toată lumea.
5. Îşi exprimă criticile între 4 ochi
Vei cîştiga aprecierea tuturor, atît a şefilor cît şi a colegilor, dacă ştii să păstrezi criticile în spaţiul privat şi să nu îi faci pe oameni să se simtă prost.
6. Vorbesc atunci cînd ceilalţi ezită
Angajaţii remarcabili au curajul să spună lucrurilor pe nume, îşi exprimă cît mai clar nelămuririle sau nemulţumirile. Se impun ca lideri de opinie în colectiv.
7. Vor să dovedească ceva
Ambiţia este o caracteristică esenţială a celor mai buni angajaţi. Degeaba eşti inteligent, educat şi talentat dacă nu ai dorinţa interioară de a face lucrurile cît mai bine astfel încît să fii mereu numărul 1.
8. Caută mereu soluţii pentru a îmbunătăţi lucrurile
Angajaţii obişnuiţi se mulţumesc să respecte procedurile, în timp ce angajaţii remarcabili nu se lasă pînă nu scot ceva mai bun decît se aştepta toată lumea. Surprind întotdeauna printr-un element de plus-valoare.