Autorul blogului

Ecaterina Godoroja (Tincu)

Vezi profilul pe Linkedin

Urmăreşte-ne pe:

Împarte o Coca-Cola cu cine vrei tu!

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Bine v-am găsit dragii mei, astăzi vreau să vă vorbesc despre o campanie de promovare, după mine, destul de reuşită, care cu singuranţă a sporit vînzările producătorilor de Coca-Cola. Cum să cumperi o Cola nepersonalizată dacă acum o poţi împărţi cu oricare dintre prietenii tăi, pentru că producătorii Coca-Cola s-au gîndit să te răsfeţe nu doar pe tine,dar şi pe toţi cei care te înconjoară.

Comportamentul consumatorului devine pe zi ce trece un domeniu tot mai interesant şi mai intrigant pentru specialiştii din departamentele de promovare şi marketing a multor producători de bunuri şi servicii din întreaga lume. De această  dată ne oprim asupra imensului brand mondial: Coca-Cola.

 

 

 

Împarte o Coca-Cola cu prietenii

 

  Pe lîngă varietatea de reclame posibile pe care a creat-o Coca-Cola de-a lungul anilor, în această vară ne-a demonstrat că fantezia lor nu se opreşte aici şi că întotdeauna există loc pentru mai bine. Aşa se face că la un moment dat pe rafturile tuturor magazinelor dar şi pe multe panouri din oraş am văzut sticle de Coca-Cola personalizate însoţite de mesajul: "împarte o Coca-Cola cu ..." >Sergiu, Dumitru, Vadim, Olga, Eugeniu, Mariana, părinţii, Tatiana, Maria, Victoria, Elena, Ecaterina dar şi cu alte nume populare meleagului nostru.

 

 

"Trucurile" utilizate de Coca-Cola
 

În teoria care stă la baza procesului de vînzări dar şi de modernizare şi dezvoltare continuă a acestuia, "trucurile" utilizate de Coca-Cola  în cadrul acestei campanii pot fi asociate cu dovada socială, aceasta se referă mai mult la cazurile în care o vedetă sau o persoană publică se filmează într-un spot în care promovează un anumit produs sau serviciu, în urma căruia, mintea consumatorului funcţionează în felul următor: păi dacă şi Nadia Comăneci(de exemplu) doarme pe saltele ortopedice înseamnă că ele chiar sunt bune, hai să-mi cumpăr şi eu! Exact aşa se întîmplă şi în cazul nostru, unde dovada socială poate fi înlocuită de ceilalţi membri ai societăţii: păi dacă toată lumea îşi cumpără Coca-Cola cu numele său, de ce să nu cumpăr şi eu! ... mai ales că producătorii ne oferă o gamă largă de nume, şi aproape oricine îşi poate satisface eu-ul său delectîndu-se cu o Coca-Cola "personală".

 

 

 

 

 

 
"Coca-Cola se gîndeşte la tine"

  Un alt element foarte important aici, dar şi foarte subtil, este faptul că cei de la Coca-Cola au făcut apel la orgoliul cumpărătorului, acoperindu-se de argumentul ascuns: Coca-Cola se gîndeşte la tine! Apelul la orgoliul cumpărătorului se reflectă însuşi în personalizarea acestor sticle, iar orgoliul apare tocmai în acest caz: păi dacă Ion, Alina, Sergiu, Vadim, Diana, Elena, Mihai, îşi pot permite o Coca-Cola personalizată, eu de ce nu mi-aş permite una cu numele meu?!  ............ acum imaginaţi-vă că acest cumpărăor merge la magazin şi găseşe o sticlă de Coca-Cola pe care este imprimat chiar numele lui, acest lucru îi va satisface orgoliul său de cumpărător al acestui brand, se va simţi bine că a găsit şi numele său printre sutele de sticle, cu siguranţă că va împărtăşi bucuria lui cu cel puţin o altă persoană, care la rîndul ei va merge mai întîi să verifice şi să se  minuneze de invenţia celor de la Coca-Cola şi aproape sigur va cumpăra şi ea cel puţin o sticlă.

 

 

Mesajul ascuns cum că cei de la Coca-Cola se gîndesc la tine poate fi observat şi în cazul sticlelor cu înscripţia: "Împarte o Coca-Cola cu familia, părinţii, fratele, sora, tata, mama, iubita", asta înseamnă că prăduătorul practic nu ne-a lăsat să plecăm din magazin fără să cumpărăm măcar o sticlă de Coca-Cola. În cazul în care nu găseşti o sticlă cu nemele tău, neapărat vei găsi cel puţin una pe care să o împarţi cu familia, părinţii, fratele, sora, tata, mama, iubita.

 

Acest articol nu are menirea să denigreze compania Coca-cola, dimpotrivă, vină să sublinieze spiritul lor de inovaţie care îi ajută extrem de mult să se dezvolte dar şi să se menţină pe o piaţă destul de competitivă. Pentru cei care doresc să îşi dezvolte în special abilităţile în vînzări, se pot inspira din plin din succesul celor de la Coca-Cola.

 

În speranţa că succesul altora va deveni contagios şi pentru nu voi,

Ecaterina Godoroja (Tincu) vă invită la performanţă!