Autorul blogului

Ecaterina Godoroja (Tincu)

Vezi profilul pe Linkedin

Urmăreşte-ne pe:

Rebranding Gura Căinarului

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Bine v-am găsit dragii mei, am văzut astăzi un filmuleţ de rebranding la apa minerală Gura Căinarului care m-a surprins plăcut.


Mi-a plăcut enorm de mult cu cît profesionalism au reuşit producătorii acestui filmuleţ să descrie în cîteva secvenţe din acel video de rebranding tot ce înseamnă, tot ce redă şi tot la ce poţi ajunge cu apa minerală Gura Căinarului.
Nu este un articol plătit! tocmai de asta vă invit insistent să îl citiţi, l-am scris cu respect pentru cei care au creat acest video.

 

Filmuleţul de rebranding la apa minerală Gura Căinarului începe cu o imagine de la poalele unei stînci de pe care curge o cascadă  cu apă învolburată şi care automat cade într-o sticlă cu apă minerală - bineînţeles, marca Gura Căinarului.

Sticla respectivă a rămas pe o bucată de piatră, poziţionată la un nivel vizibil mai înalt faţă de locul în care se afla camera de fimat - or asta denotă încă o dată că apa minerală de la acest producător îşi are locul ei bine meritat şi pe care continuă să îl păstreze cu demnitate.

În continuare razele soarelui şi toată atmosfera care pare puţin neclară redau de fapt vaporii de apă naturală care ne înconjoară şi în mijlocul cărora îşi fac apariţia şase fete îmbrăcate toate în ie şi catrinţă - toate bineînţeles în culorile mărcii Gura Căinarului.

După cum deja mulţi dintre voi cunosc - importanţa culorilor în marketing are o pondere extrem de mare. Este foarte important să atribui corect unei reclame video sau unei reclame pe un poster nuanţele care te avantajează ca brand şi care neapărat să facă legătura dintre reclamă şi produs sau serviciu în mintea consumatorului - un lucru pe care cu certitudine îl urmăresc toţi prestatorii de bunuri şi servicii.

Aşa se face că cei de la Gura Căinarului au reuşit în acest filmuleţ de rebranding să facă legăturile perfecte în mintea consumatorului dintre culorile iilor, catrinţelor dar şi a ramurilor cu frunze verzi care apar în cadru.


Astfel acestea redau:

 

  • alb   - culoarea albă redă lumina, puritatea, curăţenia, prospeţimea şi beneficiile apei asupra corpului

 

  • albastru deschis - culoarea de albastru deschis de pe catrinţele fetelor, în acest caz face legătura directă între culoarea de bază de pe fundalul etichetelor Gura Căinarului şi bazinele acvatice care privite din orice punct, per asamblu capătă această nuanţă

 

  • albastru închis - culoarea de abastru închis este o nunaţă care denotă putere, seriozitate, responsabilitate, profesionalism, lucru care poate fi văzut pe eticheta tuturor sticlelor de la Gura Căinarului şi care se urmăreşte a fi infiltrat în mintea consumatorului

 

 

 

  • verde - culoarea verde a frunzelor unui ram pe un fundal alb al unui cer senin, care apare în prim plan într-un cadru scurt (aidoma cadrului nr.25), vine să amintească consumatorului că apa minerală naturală de la Gura Căinarului are o gamă largă pe gustul tuturor consumatorilor, de la cea gazată, la cea slab gazată, pînă la apă minerală naturală plată

 

 

Un alt aspect demn de apreciat este faptul că cei de la Gura Căinarului au luat în calcul o listă întreagă de beneficii pe care le aduce consumul de apă minerală naturală, cum ar fi de exemplu chipul unei fete machiate foarte îngrijit, naturală şi zîmbitoare,  care la fel apare în prim plan pentru o fracţiune de secundă, fapt ce vine să insufle consumatorilor că (virgulă smiley) consumul de apă minerală naturală poate reda oricui un aspect sănatos şi plin de viaţă.

Energia tuturor fetelor care dansează împreună într-o manieră armonioasă subliniază faptul că apa minerală naturală te umple pe interior de bundispoziţie şi multă energie, lucru ce se vede la exterior cu ochiul liber.

Din punct de vedere comercial, prin hora încinsă de cele şase fete vesele şi pline de energie se obervă "fenomenul de grup" - consumul în grup, de altfel ca la toate podusele ce ţin de food.


Dacă urmărim orice reclamă la băuturi în special, fie alcoolice sau nealcoolice, vom remarca aproape obligatoriu prezenţa a cel puţin 2-3 persoane care promovează consumul acelei băuturi (excepţie fac cazurile în care sunt implicate vedete - cîte una - acestea sunt reclame pe bază de dovadă socială), dar de obicei numărul persoanelor poate depăşi chiar şi zece - cum ar fi cazul reclamelor la bere.

Încă un lucru care mi-a atras atenţia a fost ritmul, stilul şi maniera de mişcare a fetelor care dansează. Acestea au efectuat mişcări lente, tandre şi graţioase - cu ajutorul lor reclama capătă o uşoară tentă de sexualitate - mai ales prin secveţa în care se ridică fusta dansatoarelor, aceste trucuri avînd menirea să sporirească vînzările.

Doza de sexualitate a acestei reclame vine să fie completată şi de părul fetelor, mai toate sunt cu părul lung, lăsat pe spate în mod natural, fiind prins lejer şi natural la spate cu flori naturale - acest aspect de păr frumos şi natural constituie încă un element sugestiv că apa minerală naturală Gura Căinarului este benefică pentru starea de bine şi sănătate a întregului nostru organism.

Nu mai puţin importante sunt sunetele de pe fundal dar şi vocea care ne spune că Gura Căinarului s-a schimbat. Pe lîngă linia melodică a filmuleţului se aude pe fundal şi murmurul unei ape, iar vocea autorului seamănă leit, dacă nu ar fi chiar vocea personajului care însoţeşte şi reclamele româneşti de la Napolact şi altele.


Pe final se observă bine combinaţia sunetului de apă, ciripitului de păsări din pădure şi vocea de cunoscător a autorului - lucru ce vine să evidenţieze faptul că apa minerală naturală Gura Căinarului vine din inima naturii.

Şi pe final, vreau să vă atrag atenţia că producătorii Gura Căinarului au ţinut să imprime elemente tradiţionale moldoveneşti nu doar pe etichetă dar şi pe relieful sticlelor de plastic.

 

Noua reclamă de rebranding Gura Căinarului

 

 

În speranţa unei atitudini pline de energie şi profesionalism,

Ecaterina Godoroja (Tincu) vă învită la performanţă!