Urmăreşte-ne pe:

6 lucruri pe care să NU le faci în vînzări

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Oare cui nu i s-a întîmplat să întîlnească cel puţin o dată, persoane cu un comportament inadecvat în sfera vînzărilor? Dumneavoastră fiind cu rol de client/ cumpărător, şi persoana din faţa dumneavoastră să fie cu rol de partener de afaceri/ vînzător? Nu-i aşa că atunci cînd vii pregătit, predispus şi chiar binedispus, cu intenţia de a cumpăra un anumit produs sau serviciu, o atitudine necorespunzătoare a vînzătorului vă taie orice dorinţă de a mai cumpăra ceva, şi nu sunt puţine cazurile în care mulţi clienţi se întorc şi pleacă............

În acest articol, echipa spresucces.md îşi propune să sublinieze faptul că un comportament adecvat în orice domeniu de activitate vă poate aduce mai multe beneficii decît ignoranţa la unele capitole. În continuare vom enumera o listă de "NU - uri" în materie de vînzări, ce NU trebuie să faci în vînzări pentru a avea un parcurs mai uşor spre succes.

 

 

NU vă tutuiţi clienţii – Indiferent de vîrstă, este inadmisibil să vă adresaţi la persoana a II-a, singular. Acest lucru este permis numai şi numai atunci cînd clientul însuşi solicită acest lucru. Am întîlnit destui ospătari care îşi tratau clienţii cu o exagerată familiaritate, familiaritate care în final i-a lăsat fără bacşis, iar pe unii chiar fără serviciu.

 


NU staţi jos – Cînd un client vă păşeşte pragul, ridicaţi-vă de pe scaun şi oferiţi-i un loc. Dacă persoana respectivă refuză să se aşeze, rămîneţi şi dumneavoastră în picioare.

 


NU mestecaţi gumă în faţa clienţilor – Este poate cea mai deranjantă formă de lipsă de respect faţă de clienţi. Dacă sunteţi totuşi prinşi în fapt, cereţi-vă scuze politicos şi aruncaţi obiectul de molfăit.

 

 

 

 

 

NU vă lăsaţi clienţii să aştepte – Nu doar timpul dumneavoastră este preţios. Anunţaţi-vă din timp clienţii în cazul în care apar întîrzieri în livrare, montare etc. În niciun caz nu aşteptaţi să vă sune ei pentru a da lămuriri.

NU vă găsiţi scuze puerile –Afirmaţii de genul „Pentru aceeaşi calitate în Germania se plăteşte dublu şi de aceea montajul nostru nu este atît de prompt” sunt nu doar neprofesioniste, ci şi enervante. Atîta timp cît în contract nu se specifică o astfel de condiţionare, este absurd să fie utilizată drept paravan pentru servcii de proastă calitate. Clientul plăteşte un produs sau serviciu complet. Cît i se cere, atît dă. El îşi îndeplineşte aşadar obligaţiile contractuale. Este de datoria dumneavoastră să faceţi la fel.

NU vă plîngeţi – Niciun client nu vrea să ştie ce probleme ori dificultăţi întîmpină compania dumneavoastră, că aveţi sau nu suficient personal, un sediu adecvat ori suficient cashflow. Aceste lucruri ţin exclusiv de bucătăria internă şi trebuie să rămînă acolo.

 

Sursa: marketingportal.ro