Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.
Atunci cînd vrem să lansăm un nou produs pe piaţă ne gîndim şi la un brand sub care acesta urmează să apară.
Bineînţeles că va trebui ales numele acestuia, modalitatea de promovare şi locul prezentării cu foarte mare grijă.
În continuare vă oferim cîteva sfaturi utile la acest capitol, şi ne-am bucura să ştim că le-aţi aplicat şi aţi avut succes!
1. Să NU se planifice lansarea decît cu puţin timp înainte de intrarea pe piaţă
Nimic nu este mai dezarmant pentru un consultant în PR sau marketing decît clienţii care spun:
“Avem un produs extraordinar gata de lansare luna viitoare. Poţi să dezvolţi un plan de lansare?”.
2. Să NU existe un plan de lansare “bătut în cuie”
3. NU “Şeful cel Mare” trebuie să fie responsabil cu lansarea
4. NU trebuie ca angajaţii să afle ultimii despre noul produs
Trebuie să aflaţi informaţii de ultimă oră despre fiecare canal media pentru a vă asigura că publicul acestuia este şi publicul vostru.
Nu treceţi cu vederea canalele media online.
Nu uitaţi de publicaţiile şi canalele de comunicare în limbi străine, în special dacă
produsul se adresează unui grup etnic.
Modalitatea de cheltuire a bugetului de lansare este la fel de importantă ca şi alocarea în sine a bugetului.
Lansările care apelează la strategia “de împingere” sunt mai puţin eficiente decît strategiile “de atragere”.
Cel puţin în faza de vînzare, alocarea unei importante părţi din buget către activităţile de marketing orientate către clienţi vor spori şansele de succes.
Numărul de lucruri care pot să meargă prost atunci cînd un nou produs intră pe piaţă este nelimitat.
Trebuie luate în considerare toate greşelile posibile pentru ca planul de criză să poată furniza remedii pentru orice problemă s-ar ivi.
Întotdeauna este mai bine să existe un plan de criză decît să se încerce încropirea unuia cînd se iveşte o problemă majoră care ameninţă brandul.