Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.
Cum îţi merg afacerile?
Merge treaba ca pe roate sau eşti îngrijorat că nu mai ai clienţi?
Se întîmplă adesea ca afacerile să meargă bine pentru multă vreme, după care totul o ia razna şi trebuie să ieşi din situaţia asta cît mai curînd posibil.
Iată ce sfaturi ar trebui să urmezi ca să ştii cum să procedezi în astfel de situaţii!
Probabil că oricum urăşti cam tot ce ţine de acest domeniu, întrucît te costă bani şi nu obţii nici un profit în mod direct, cel puţin din punctul tău de vedere.
Probabil că nu ai o bază de date - dacă ai avea, nu te-ai confrunta cu lipsa clienţilor.
Apoi, business-ul tău depinde de traficul local. Fie că eşti în retail sau în industria alimentară, magazinul tău are nevoie să atragă oameni din împrejurimi.
Ultimul lucru pe care ţi-l permiţi, însă, este ca un număr de clienţi să-ţi intre pe uşă sau să te sune la telefon şi să dea de o persoană acră.
Trebuie să-ţi schimbi atitudinea sau cel puţin să poţi să mimezi o atitudine pozitivă, altfel, afacerea ta nu va putea să-şi revină.
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ţi afişezi anunţuri atractive de marketing,
de genul “Sandvişuri, 5 lei, băutura gratuită”
şi în nici un caz “Deschis” sau “Reparaţii auto”.
Schimbă afişul cît mai des, foloseşte-ţi creativitatea.
Investiţia este minimă, însă cu siguranţă va atrage noi clienţi.
Va trebui să înveţi noţiuni de marketing, întrucît, oricît de mică ar fi afacerea ta, tot te vei ciocni de astfel de probleme şi probabil că nu vrei să plăteşti pe altcineva să facă asta pentru tine.
Poţi să citeşti cărţi, să urmezi nişte cursuri sau să angajezi un consultant cu experienţă.
Mulţi consultanţi în marketing au o experienţă bogată în privinţa companiilor mari, însă există şi specialişti pentru marketingul întreprinderilor mici şi mijlocii.
Poţi să transformi anunţurile pe care le lipeşti pe uşă într-o adevărată campanie.
Este una dintre cele mai ieftine unelte de marketing pe care o poţi folosi.
Există multe companii care produc astfel de anunţuri, iar produsele nu sunt foarte scumpe.
Le cumperi “în alb”, iar apoi le poţi scrie singur, folosind imprimanta personală.
Sunt ieftine şi atrag atenţia cumpărătorilor.
În final, poţi să-ţi creezi business carduri, care pe o parte să conţină informaţii despre business-ul tău, iar pe cealaltă, oferta magazinului tău.
Nu uita, cuvîntul “GRATUIT” încă mai funcţionează, deci nu ezita să-l foloseşti cînd îţi descrii oferta.
Printezi o mie, le împarţi, apoi vei printa altele.
Iată o mini-campanie de marketing care nu te costă mai mult de cîteva sute de euro şi care îţi poate aduce rezultate în cîteva zile.
Trebuie doar să repeţi acest proces pînă cînd vei obţine rezultate şi îţi vei permite să foloseşti unelte de marketing mai sofisticate.