Identitatea unui brand este închisă într-un logo, o imagine care devine iconică, recognoscibilă de către o lume întreagă.
Prin procesul de rebranding deseori acestea pot suferi modificări, însă cele care au supravieţuit admirabil timpului şi schimbărilor de pe piaţă au rămas în mare aceleaşi.
Şi vor rămîne aceleaşi atîta timp cît brandurile pe care le reprezintă dăinuie pe piaţă, în mintea şi inima consumatorilor.
1. Coca-Cola
Deţine unul dintre cele mai renumite logo-uri din lume.
Designul iniţial a fost creat de un amator pe nume Frank Robinson.
Un angajat mărunt al companiei, care a vrut să capteze în literele rotungite, aproape caligrafice, exuberanţa tinerilor.
De-a lungul timpului, logo-ul a cunoscut mai multe variaţii, toate însă pe aceeaşi temă.
2. Microsoft
Logo-ul uriaşului IT a fost creat în 1987 de către Scott Baker.
Pentru scrisul în sine s-a folosit Helvetica italic.
Iar liniuţa dintre „o” şi „s” vine să sublinieze partea „soft” a numelui, dar şi să trasmită ideea de mişcare şi viteză.
3. IBM
Logo-ul este prescurtatea numelui International Business Machines.
Iar varianta actuală a fost concepută de către Paul Rand în 1972.
Efectul dungat al literelor transmite ideea de viteză şi dinamism.
O privire simplistă aruncată asupra logo-ului te duce imediat cu gîndul la litera „T” de la Toyota.
De fapt, acesta este construit din trei elipse reprezentînd consumatorul, produsul şi tehnologia.
Aşezarea perpendiculară a celor doua elipse simbolizează încrederea reciprocă dintre consumator şi brand, formand litera „T”.
Ovalul care le încadrează reprezintă avansul tehnologic, iar spaţiul gol - posibilităţile nelimitate ale viitorului.
Logo-ul cu cele două arcuri galbene a fost introdus în 1962.
Este creaţia lui Jim Schindler care a pornit de la arcurile existente la acea vreme pe faţada restaurantelor McDonald’s.
Schindler a unit cele două arcuri formînd astfel litera „M”.
Brandul are un logo extrem de simplu şi totusi extrem de complex.
Steaua cu trei laturi simbolizează dominiaţia asupra cerului, pămîntului şi apei.
A fost creată de Gottlieb Daimler pentru a reprezenta capacitatea motoarelor sale de a fi utilizate deopotrivă pentru zbor, pentru maşini şi nave maritime.
7. Apple
Primul logo al Apple îl înfăţişa pe însuşi Isaac Newton sub un măr.
Aceasta a fost imaginea de la care a plecat Rob Janoff cînd a creat mărul multicolor pentru Apple.
Ideea de măr muşcat a fost aleasă pentru a da unicitate imaginii.
Acest logo a fost utilizat începînd din 1977 şi pînă în 1999, cînd s-a ales varianta gri-metalic.
8. Disney
Logo-ul acestui brand s-a născut practic din semnătura prescurtată a fondatorului companiei, Walt Disney.
Varianta stilizată simbolizează veselie şi distracţie, o promisiune împlinită pe care brandul o face lumii de decenii.
Este aproape imposibil ca cineva să nu îl recunoască.
A fost creat de Carolyn Davidson în 1971 pentru doar 35 de dolari, iar acum valorează milioane.
Davidson s-a inspirat de la o statuie grecească ce o reprezintă pe zeiţa victoriei, simbolul Nike fiind practic o porţiune din aripa statuii.
10. Google
Creaţia îi aparţine lui Ruth Kedar, fontul utilizat fiind Catull.
Este singurul brand care îşi modifică regulat logo-ul pentru a evidenţia un eveniment important pe parcursul unui an.
Cum ar fi: aniversarea unor personalităţi marcante ale culturii internaţionale, sărbători, evenimente sportive precum Jocurile Olimpice, Campionatul Mondial de Fotbal etc.
Aceste modificări sunt cunoscute sub numele de Google Doodles.