Cînd doi angajaţi sunt blocaţi într-o situaţie negativă, întreaga companie suferă.
Fie că se dau cap în cap în legătură cu un nou proiect sau se vorbesc pe la spate în chestiuni personale,
este de datoria şefului să încheie conflictul şi să readucă productivitatea în prim-plan.
1. Spune-i judecătorului
Tratează fiecare soluţionare de conflict între angajaţi ca o prezentare la tribunal.
Lasă-l pe fiecare să-şi spună punctul de vedere, treci imparţial în revistă toate expunerile şi ia o decizie rapidă şi dreaptă.
Asigură-te că cel care pierde nu primeşte o pedeapsă prea dură şi trimite-i apoi la muncă.
2. Ia imediat taurul de coarne
Conflictele între angajaţi cărora li se dă undă verde trimit semnale negative asupra întregii companii.
Adună angajaţii, mediază o discuţie şi alege o soluţie înainte să plece careva.
Nu lua partea nimănui!
3. Adoptă o abordare proactivă
Într-o echipă mică, este foarte important să rezolvi conflictele interne înainte ca acestea să escaladeze.
Învaţă-ţi echipa să managerieze conflictele într-o manieră neagresivă şi stabileşte un exemplu prin atitudinea ta.
4. Ţine partea companiei
Dacă ţii partea unui angajat în defavoarea altuia, strici reputaţia companiei, afectezi moralul angajaţilor, mai ales atunci cînd nu ştii exact ce s-a întîmplat.
Clarifică faptul că eşti imparţial şi că eşti de partea companiei, de aici încolo poţi să apelezi la politica scrisă a firmei, pe care ar trebui să o aveţi la îndemînă.
5. Tratează-i ca pe nişte adulţi
Comunicarea este foarte importantă între angajaţii care au probleme unul cu celălalt.
Lasă-i să se simtă stăpîni pe situaţie, amintindu-le că aveţi cu toţii acelaşi scop - binele companiei şi, implicit, al lor,
şi - apelează şi la o terţă persoană care să fie mediator.