Urmăreşte-ne pe:

7 NU-uri în lansarea unui nou brand

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Atunci cînd vrem să lansăm un nou produs pe piaţă ne gîndim şi la un brand sub care acesta urmează să apară.

Bineînţeles că va trebui ales numele acestuia, modalitatea de promovare şi locul prezentării cu foarte mare grijă.

În continuare vă oferim cîteva sfaturi utile la acest capitol, şi ne-am bucura să ştim că le-aţi aplicat şi aţi avut succes!

    

 

 

 

 

1. Să NU se planifice lansarea decît cu puţin timp înainte de intrarea pe piaţă

Nimic nu este mai dezarmant pentru un consultant în PR sau marketing decît clienţii care spun:

 

“Avem un produs extraordinar gata de lansare luna viitoare. Poţi să dezvolţi un plan de lansare?”.

 
Astfel de lucruri se întîmplă des.
 
Companiile petrec ani pentru a dezvolta un produs şi la strategia de lansare se gîndesc doar cîteva săptămîni...
 
încercaţi să daţi mai multă importanţă acestui aspect.

 

 

 

2. Să NU existe un plan de lansare “bătut în cuie”

    


Puţine dintre lansările de noi produse decurg conform planului.
 
Menţineţi un dialog permanent între echipa de comunicare şi cei care se ocupă de producţie.
 
Nu are rost să faceţi o campanie de lansare a unui produs care nu va apărea pe rafturi timp de o lună de acum înainte...
 
din cauza unei eventuale distribuţii neorganizate.

 

 

 

3. NU “Şeful cel Mare” trebuie să fie responsabil cu lansarea

    


Brand managerii sau product managerii sunt cei mai potriviţi să se ocupe de coordonarea procesului de lansare.
 
Implicarea şi sprijinul directorului, a preşedintelui sau a altor lideri sunt importante pentru succesul lansării.
 
Însă suportul lor nu trebuie să aibă un caracter zilnic.

 

 

 

4. NU trebuie ca angajaţii să afle ultimii despre noul produs

    

Angajaţii sunt cei mai buni ambasadori ai brandului.
 
Ei trebuie informaţi despre planul de lansare,
 
şi pregătiţi să vorbească despre noul produs cu familia şi prietenii lor.

 

 

5. Să NU se folosească aceleaşi canale media ca şi acum cîţiva ani
 

    


Trebuie să aflaţi informaţii de ultimă oră despre fiecare canal media pentru a vă asigura că publicul acestuia este şi publicul vostru.

 

Nu treceţi cu vederea canalele media online.

 

Nu uitaţi de publicaţiile şi canalele de comunicare în limbi străine, în special dacă produsul se adresează unui grup etnic.

 

 

6. Să NU se folosească resurse doar pentru “strategii de împingere”

    

Modalitatea de cheltuire a bugetului de lansare este la fel de importantă ca şi alocarea în sine a bugetului.

Lansările care apelează la strategia “de împingere” sunt mai puţin eficiente decît strategiile “de atragere”.

Cel puţin în faza de vînzare, alocarea unei importante părţi din buget către activităţile de marketing orientate către clienţi vor spori şansele de succes.

 

 
7. NU este bine să nu existe un plan de criză

    
Numărul de lucruri care pot să meargă prost atunci cînd un nou produs intră pe piaţă este nelimitat.

Trebuie luate în considerare toate greşelile posibile pentru ca planul de criză să poată furniza remedii pentru orice problemă s-ar ivi.

Întotdeauna este mai bine să existe un plan de criză decît să se încerce încropirea unuia cînd se iveşte o problemă majoră care ameninţă brandul.