Urmăreşte-ne pe:

7 sfaturi cheie pentru o vînzare psihologică

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel
Oamenii sunt extrem de complecşi şi de misterioşi, deseori fiindu-ne greu să ne înţelegem semenii. Totuşi, există cîteva trucuri psihologice care ne pot ajuta să îi convingem mai uşor să ne cumpere produsele, astfel realizînd o vînzare psihologică, fără ca aceştia să îşi dea seama.

Iată cîteva sfaturi oferite de Dean Rieck, un copywriter american de succes.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Oamenii fac alegeri folosindu-şi emoţiile

Deseori, oamenii decid ceva bazîndu-se pe un sentiment, o nevoie sau o emoţie, nu pe un proces de gîndire logic.
 
De aceea, beneficiile intangibile reprezintă elementele cheie ale persuasiunii.

Atunci cînd cîştigi, ar trebui să te întrebi "Care este declanşatorul emoţional aici?"
 
 
 
 
 
2. Oamenii îşi justifică deciziile prin date reale
 
 
De exemplu, o persoană vede o reclamă cu imaginea unei maşini sport şi se îndrăgosteşte pe loc.

Cu toate acestea, nu poate cumpăra maşina respectivă doar în baza acelei emoţii, astfel încît citeşte broşura cu caracteristicile tehnice ale maşinii: motorul puternic, dotările de siguranţă, etc.

Clientul îşi doreşte acea maşină deoarece îl face să se simtă bine, însă o cumpără doar atunci cînd poate justifica achiziţia în mod raţional.
 
 
 
 
 
 
3. Oamenii sunt egocentrici
 
Cu toţii vedem lumea aşa cum ne raportăm la ea în mod individual.

Astfel că, atunci cînd un material publicitar îndeamnă oamenii să facă ceva, ar trebui de asemenea să răspundă la întrebarea nespusă:
 
"Eu ce cîştig din asta?", sau
 
"Cum m-ar putea face acest produs să mă simt mai bine cu mine?"
 
 
 
 
 
 
4. Oamenii caută lucruri de valoare
 
Valoarea nu este un număr fix. Valoarea este relativă şi depinde de produsul vîndut, de preţul cerut de competitori, de aşteptările clientului şi de cît de mult îşi doreşte clientul produsul respectiv.
 
Trebuie să demonstrezi că produsul comercializat are o valoare egală sau mai mare decît preţul cerut.
 
Cu cît valoarea este mai mare faţă de preţul cerut, cu atît oamenii sunt mai dispuşi să cumpere produsul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


5. Oamenilor le place la nebunie să cumpere
 
Unii sunt de părere că oamenilor nu le place să fie convinşi să cumpere ceva.
 
În realitate, oamenilor le place să descopere produse şi experienţe noi. Ce nu le place este să fie traşi pe sfoară sau păcăliţi.
 
Prin urmare, trebuie schimbat modul în care relaţionaţi cu cumpărătorii. În loc să le “vindeţi” ceva, încercaţi să îi "ajutaţi".
 
Comercializaţi produse bune calitativ, veniţi cu oferte atragătoare şi trataţi oamenii cu respect.
 
Aceasta este formula succesului.
 
 
 
 
 
6. Oamenii sunt prin natura lor suspicioşi
 
 
 
Cei mai mulţi cumpărători sunt sceptici prin definiţie. Caută să evite orice fel de risc.
 
Nu puteţi prezice niciodată cît de suspicios este cineva, aşa că cel mai bine este să vă argumentaţi spusele cu dovezi clare, precum testimoniale, studii şi teste efectuate şi date ştiinţifice.
 
 
 
 
 

7. Oamenii sunt întotdeauna în căutare de ceva

Dragoste, bogăţie, glorie, confort, siguranţă – oamenii sunt în general nesatisfăcuţi şi îşi petrec toată viaţa căutînd lucruri intangibile.

De aceea, este important ca atunci cînd scrii un material publicitar,

să le demonstrezi oamenilor cum un anumit produs sau serviciu -


le îndeplineşte una sau mai multe din aceste nevoi pe care ei le caută.

 

 

 
Autor: 
Adelina Moisan